Sunday, March 31, 2013

"ပု, ဒိ, အာ"လို မစီတယ္ ပ႒ာန္းပါဠိ၀ယ္



ဦးခင္စန္ (ေဒလီစီးတီးၿမိဳ႕) ေလွ်ာက္ထားအပ္ေသာေမးခြန္းမွာ---


ဘုရားျဖစ္စဥ္၊ ဉာဏ္စဥ္တြင္၊ အစဥ္တစ္မ်ဳိးလာ၊
ဥပနိႆယ၊ ပစၥယ၊ က်မ္းက ပဥွဝါ၊
ဉာဏ္စဥ္ဆုိထ၊ မတူၾက၊ ရွင္းျပေတာ္မူပါ။

ေမး။ ။ ႐ုိေသေလးျမတ္စြာ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းအပ္ပါသည္ အ႐ွင္ဘုရား၊

တပည့္ေတာ္ မရွင္းလင္းေသာ ပုစၧာေလးတစ္ပုဒ္ကုိ ေမးခြင့္ျပဳပါရန္ တင္ျပေလွ်ာက္ထား အပ္ပါသည္ဘုရား။

ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေဗာဓိေညာင္ပင္ေအာက္၌ ဝိပႆနာတရားမ်ား အားထုတ္ခဲ့ရာတြင္ ေနဝင္ခ်ိန္၌ မာရ္နတ္ကုိ ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ ပုေဗၺနိဝါသဉာဏ္ကုိ ရရွိသည္၊ ထုိ႔ေနာက္မွ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ကုိ ရရွိသည္၊ အာ႐ုံတက္တြင္ အာသဝကၡယဉာဏ္ေတာ္ကုိ ရရွိ၍ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူသည္ဟု “ပု, ဒိ, အာ” ျဖင့္ ဉာဏ္အစဥ္ကုိ မွတ္သားထားမိခဲ့ပါသည္ဘုရား။

ယခုအခါ “ပ႒ာန္း, ကုသလတၱိက, ပဉွာဝါရ, ဥပနိႆယပစၥယ”ကုိ ဖတ္႐ႈရာတြင္ ေအာက္ပါအတုိင္း ဉာဏ္စဥ္မ်ားကုိ ေတြ႔ရွိရပါသည္။

“ဒိဗၺစကၡဳ ဒိဗၺာယ ေသာတဓာတုယာ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ၊ ဒိဗၺေသာတဓာတု ဣဒၶိဝိဓဉာဏႆ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ၊ ဣဒၶိဝိဓဉာဏံ ေစေတာပရိယဉာဏႆ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ၊ ေစေတာပရိယဉာဏံ ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိဉာဏႆ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ ။” ဟု ေတြ႔ရွိပါသည္။

ထုိပါဠိေတာ္အရ ဒိဗၺစကၡဳမွာ အရင္ဆုံးျဖစ္ၿပီး ထုိေနာက္မွ ဒိဗၺေသာတ, ၿပီးမွ ဣဒၶိဝိဓ, ၿပီးမွ ေစေတာပရိယ, ၿပီးမွ ပုေဗၺနိဝါသဉာဏ္သုိ႔ တစ္ခု၏အေထာက္အပံ့ျဖင့္ ေနာက္တစ္ခုသုိ႔ တက္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ “ပု, ဒိ, အာ”တြင္ ပုေဗၺနိဝါသဉာဏ္ကုိ အရင္ရရွိ၍ ၿပီးမွ ဒိဗၺစကၡဳရရွိသည္ျဖစ္ေန၍ တူညီမႈ မရွိဟု ထင္မိပါသည္ဘုရား။

သုိ႔ျဖစ္ပါ၍ ဉာဏ္စဥ္ႏွစ္ခုသည္ မည္သုိ႔မည္ပုံ ကြဲျပားရသည္ကုိ ထင္ရွားေအာင္ ရွင္းလင္းေပးပါရန္ ေလးျမတ္စြာ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား။

ေျဖ။ ။ ဦးခင္စန္ေမးတဲ့ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္ ကုသလတိက္ ပဉွာဝါရလာ ဥပနိႆယပစၥည္းႏွင့္ဆက္ႏႊယ္၍ ျပႆနာ တစ္ခုျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခက္ခဲနက္နဲတဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္ပါတယ္၊ ေမးခြန္းေရာ အေျဖပါ စာဖတ္သူ အားလုံး အသိပညာတုိးပြါး အက်ဳိးမ်ားေစရန္ ရည္သန္လ်က္ သက္ဆုိင္ရာ ပါဠိေတာ္ႏွင့္ အ႒ကထာကုိ ၾကည့္႐ႈကာ ေျဖဆုိလုိက္ပါတယ္။

ေမးခြန္းပါ ကုသလတၱိက ပဉွာဝါရ ဥပနိႆယပစၥည္းႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ပါဠိေတာ္က အနႏၲ႐ူပနိႆယ, အာရမၼဏူပနိႆယ, ပကတူပနိႆယ- ဥပနိႆယပစၥည္းသုံးမ်ဳိးတြင္ ပကတူပနိႆယပစၥည္းႏွင့္ သက္ဆုိင္တဲ့ ပါဠိေတာ္ျဖစ္ပါတယ္၊ ထုိပါဠိေတာ္အရ ဥပနိႆယပစၥည္းသည္ ေရွးေရွး စိတ္က ေနာက္ေနာက္ စိတ္အား (အၾကား အလပ္မရွိပဲ) ေက်းဇူးျပဳတဲ့သေဘာ အနႏၲ႐ူပနိႆယပစၥည္းလည္း မဟုတ္, ဒါန တစ္ခုကုိျပဳၿပီး ထုိဒါနကုသုိလ္ကုိ အေလးအနက္ထား စဥ္းစားအာ႐ုံျပဳလ်က္ သာယာႏွစ္သက္တဲ့သေဘာ အာရမၼဏူပနိႆယပစၥည္းလည္း မဟုတ္ပဲ “ဒိဗၺစကၡဳသည္ ဒိဗၺေသာတအား ဥပနိႆယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏၊ ဒိဗၺေသာတသည္ ဣဒိၶဝိဓဉာဏ္အား ဥပနိႆယ သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏၊ ဣဒၶြိဝိဓဉာဏ္သည္ ေစေတာပရိယဉာဏ္အား ဥပနိႆယသတၱိ ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏၊ ေစေတာ ပရိယဉာဏ္သည္ ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိဉာဏ္အား ဥပနိႆယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏” ဟူေသာ စကားသည္ ပကတူပနိႆယပစၥည္းႏွင့္ သက္ဆုိင္တဲ့စကားျဖစ္တယ္။

ပ႒ာနပၸကရဏအ႒ကထာ ကုသလတိက္ ပဉွာဝါရဝိဘဂၤအဖြင့္၌---

“အဘိညာဥ္ရ တန္ခုိးရွင္သည္ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ျဖင့္ အေဝး၌ရွိေသာ ႐ူပါ႐ုံကုိ ျမင္၍ ထုိ႐ူပါ႐ုံပုိင္ရွင္၏အသံကုိ နားေထာင္လုိေသာသူ တန္ခုိးရွင္၏ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္သည္ ဒိဗၺေသာတ အဘိညာဥ္အား ပကတူပနိႆယပစၥယ သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္၊ ထုိ႐ူပါ႐ုံပုိင္ရွင္၏အသံကုိ ၾကားၿပီးလွ်င္ ထုိအရပ္သုိ႔သြားလုိေသာ တန္ခုိးရွင္၏ ဒိဗၺေသာတ အဘိညာဥ္သည္ ဣဒၶိဝိဓဉာဏ္အား ပကတူပနိႆယပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္၊ ထုိ႐ူပါ႐ုံပုိင္ရွင္၏စိတ္ကုိ သိလုိ ေသာ တန္ခုိးရွင္၏ ဣဒၶိဝဓဉာဏ္သည္ ေစေတာပရိယဉာဏ္အား ပကတူပနိႆယပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္၊ ထုိ႐ူပါ႐ုံပုိင္ရွင္၏ ေရွး၌ေနဘူးေသာ ဘဝ ခႏၶြာအစဥ္ကုိ သိလုိေသာတန္ခုိးရွင္၏ ေစေတာပရိယဉာဏ္သည္ ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိဉာဏ္အား ပကတူပနိႆယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္”

ဒိဗၺစကၡဳ ဒိဗၺာယ ေသာတဓာတုယာတိ ဒူေရ ႐ူပါနိ ဒိသြာ ေတသံ သဒၵံ ေသာတုကာမႆ ဒိဗၺစကၡဳ ေသာတဓာတုဝိသုဒၶိယာ ဥပနိႆေယာ ေဟာတိ။ ေတသံ ပန သဒၵံ သုတြာ တတၳ ဂႏၲဳကာမတာဒိဝေသန ဒိဗၺေသာတဓာတု ဣဒၶိဝိဓဉာဏႆ ဥပနိႆေယာ ေဟာတိ။ ဧဝံ သဗၺတၳ တႆ တႆ ဥပကာရက- ဘာဝဝေသန ဥပနိႆယပစၥယတာ ေဝဒိတဗၺာ။

ဒိဗၺစကၡဳ ဒိဗၺေသာတဓာတုယာတိ-ကား၊ ဒူေရ-အေဝး၌၊ ႐ူပါနိ-႐ူပါ႐ုံတုိ႔ကုိ၊ ဒိသြာ-ျမင္၍၊ ေတသံ-ထုိ႐ူပါ႐ုံရွင္တုိ႔၏၊ သဒၵံ-အသံကုိ၊ ေသာတုကာမႆ-နားေထာင္ျခင္းငွါ လုိလားသူ၏၊ ဒိဗၺစကၡဳ-ဒိဗၺစကၡဳ အဘိညာဥ္သည္၊ ေသာတဓာတုဝိသုဒၶိယာ-စင္ၾကယ္ေသာ ေသာတဓာတ္၏၊ (ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္၏၊) ဥပနိႆေယာ-ပကတူပ နိႆယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္၊ ေဟာတိ-ျဖစ္၏။ ပန-ဆက္ဦးအံ့၊ ေတသံ-ထုိ႐ူပါ႐ုံရွင္တုိ႔၏၊ သဒၵံ-အသံကုိ၊ သုတြာ-ၾကား၍၊ တတၳ-ထုိသဒၵါ႐ုံရွင္ရွိရာ အရပ္သုိ႔၊ ဂႏၲဳကာမတာဒိဝေသန-သြားျခင္းငွါ လုိလားသူ၏အျဖစ္ အစရွိသည္တုိ႔ႏွင့္ စပ္သျဖင့္ (-တုိ႔၏အစြမ္းျဖင့္၊) ဒိဗၺေသာတဓာတု-ဒိဗၺေသာတ အဘိညာဥ္သည္၊ ဣဒၶိဝိဓဉာဏႆ-ဣဒၶိဝိဓဉာဏ္၏၊ ဥပနိႆေယာ ေဟာတိ- ၏။ ဧဝံ-ဤသုိ႔၊ သဗၺတၳ- အလုံးစုံေသာတရားတုိ႔၌၊ တႆ တႆ- ထုိထုိပစၥယုပၸန္တရားအား၊ ဥပကာရကဘာဝဝေသန- ေလ်ာ္ေသာေက်းဇူးကုိ ျပဳတတ္သည္၏အျဖစ္၏ အစြမ္းအားျဖင့္၊ ဥပနိႆယတာ- ဥပနိႆယပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္၏အျဖစ္ကုိ၊ ေဝဒိတဗၺာ-သိအပ္၏။ (ပ႒ာနအ႒ကထာ ဘာသာဋီကာ၊ ၂၅ဝ။)

ဆုိခဲ့ၿပီးေသာ ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာတုိ႔အရ “ဒိဗၺစကၡဳ အရင္ဆုံးျဖစ္ၿပီးမွ ဒိဗၺေသာတ, ထုိ႔ေနာက္ ဣဒၶြိဝိဓ, ထုိ႔ေနာက္ ေစေတာပရိယ, ထုိ႔ေနာက္ ပုေဗၺနိဝါသဉာဏ္- တစ္ခုၿပီးမွ အမွီရကာ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ အနႏၲရ ပစၥည္းမ်ဳိးကုိ ဆုိလုိသည္ မဟုတ္ပါ၊ ပကတူပနိႆယပစၥည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳပုံကုိ ျပလုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္၊ အဘိညာဥ္ရ တန္ခုိးရွင္သည္ အခ်ိန္မေ႐ြး မိမိအလုိရွိတဲ့ အဘိညာဥ္ကုိ အသုံးျပဳႏုိင္ပါတယ္၊ ဥပမာ--ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္ျဖင့္ အေဝးမွအသံကုိ ၾကားၿပီး အသံရွင္ကုိ ျမင္လုိေသာတန္ခုိးရွင္မွာ ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္သည္ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္အား ပကတူပနိႆယ သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳပါသည္။

ဒါ့ေၾကာင့္ “ပု, ဒိ, အာ”တြင္ မိမိရဲ႔ေရွးဘဝခႏၶြာအစဥ္ကုိေအာက္ေမ့ႏုိင္တဲ့ ပုေဗၺနိဝါသဉာဏ္ကုိ ရၿပီးမွ ဒိဗၺစကၡဳရရွိသည္ ဆုိတဲ့စကားႏွင့္ ပ႒ာန္း ကုသလတိက္ ပဉွာဝါရလာ အဘိညာဥ္ရပုဂၢဳိလ္ရဲ႔ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ျဖင့္ အေဝးမွအဆင္းကုိျမင္ၿပီးေနာက္ ဒိဗၺေသာတျဖင့္ အဆင္းရွင္၏အသံကုိၾကားျခင္း, ဣဒၶြိဝိဓဉာဏ္ျဖင့္ အဆင္းရွင္ရွိရာ သြားျခင္း, ေစေတာပရိယဉာဏ္ျဖင့္ အဆင္းရွင္၏စိတ္ကုိသိျခင္း, ပုေဗၺနိဝါသဉာဏ္ျဖင့္ အဆင္းရွင္၏ေရွးဘဝေတြကုိ သိျခင္းတုိ႔တြင္ ပုေဗၺနိဝါသဉာဏ္ကုိ ေနာက္မွထား၍   ျပဆုိျခင္းသည္ မကြဲျပားပါ၊ ပဉွာဝါရလာ စကားသည္ ျဖစ္စဥ္ကုိ ဆုိလုိသည္မဟုတ္ပဲ အဘိညာဥ္ရပုဂၢဳိလ္ရဲ႔ အလုိဆႏၵအရ အဘိညာဥ္ဉာဏ္မ်ားျဖစ္ပုံကုိ ပကတူပနိႆယပစၥည္းအရာ၌ ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတာလကၤာရ
ဓမၼာနႏၵ ဝိဟာရ
ဟာ့ဖ္မြန္းေဗးၿမိဳ႔

No comments:

Post a Comment

Followers