Saturday, March 23, 2013

ညအိပ္ရာ၀င္ သီလဆင္...?



ေနရည္ရည္ (Fremont) ေလွ်ာက္ထားေသာ ေမးခြန္းမွာ---


အိပ္ရာဝင္ခ်ိန္မွာ၊ ယူသီလာ၊ ရပါသလားဘုရား…?

ေမး။ ။ တပည့္ေတာ္မ ၾကားဘူးတယ္၊ ၈-ပါးသီလပဲ ျဖစ္ျဖစ္, ၉-ပါးသီလပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ညအိပ္ရာ မဝင္ခင္မွာ ယူၿပီး အခ်ိန္အကန္႔အသတ္ထားၿပီး သီလယူရင္ ရတယ္တဲ့။ အိပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သီလေဆာက္တည္လုိ႔ ရပါသလား? သီလေကာ ရပါသလားဘုရား?

ေျဖ။ ။ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့အခ်ိန္မဟုတ္ရင္ သီလကုိ အခ်ိန္မေ႐ြး ေဆာက္တည္လုိ႔ရပါတယ္၊ သီလႏွင့္ပတ္သက္၍ ---

(၁) ကာလပရိယႏၲသီလ- ကာလအပုိင္းအျခားðပ၍ ေဆာက္တည္ေသာသီလ၊

(၂) အာပါဏေကာဋိကသီလ- အသက္ထက္ဆုံး ေဆာက္တည္၍ ထုိေဆာက္တည္သည့္ အတုိင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ေစေသာ (လုိက္နာက်င့္သုံးေသာ) သီလ။
ကာလပရိေစၧဒံ ကတြာ သမာဒိႏၷံ သီလံ ကာလပရိယႏၲံ။ ယာဝဇီဝံ သမာဒိယိတြာ တေထဝ ပဝတၱိတံ အာပါဏေကာဋိကံ။ (ဝိသုဒၶိမဂၢ၊ ႒၊ ၁၊ ၁၂။)
ကာလပရိယႏၲသီလဆုိတာ ဒီေန႔, ဒီည, ဒီအခ်ိန္ စသည္ျဖင့္ အခ်ိန္ကာလကုိ ပုိင္းျခားသတ္မွတ္၍ ေဆာက္တည္ေသာ သီလျဖစ္တယ္။
ကာေလန ပရိယႏၲံ ကာလပရိယႏၲံ၊ ယထာပရိစၧိေႏၷာ ဝါ ကာေလာ ပရိယေႏၲာ ဧတႆာတိ ကာလပရိယႏၲံ။ ကာလပရိေစၧဒံ ကတြာတိ “ဣမဥၥ ရတၱႎ, ဣမဥၥ ဒိဝ”ႏၲိအာဒိနာ ဝိယ ကာလဝေသန ပရိေစၧဒံ ကတြာ။ (ဝိသုဒၶိမဂၢမဟာဋီကာ၊ ၁၊ ၃၁, ၃၃။)

ပဋိသမၻိဒါမဂ္ အ႒ကထာ (၁၊ ၁၈၈) ၌ “ကာလအပုိင္းအျခားသည္ အဘယ္နည္း? ဟု ေမးခြန္းထုတ္၍ ေျဖရာဝယ္ ရတနာသုံးပါးကုိ ဆည္းကပ္ေသာသူတုိ႔သည္ အလႉဒါနကုိ ေပးလႉကုန္စဥ္ ေကြၽးေမြးခ်ိန္ ၿပီးဆုံးသည့္တုိင္ေအာင္ ပုိင္းျခား၍ သီလကုိ ေဆာက္တည္ကုန္၏၊ (သုိ႔မဟုတ္) ေက်ာင္းတုိက္၌ တည္ေသာ ဥပါသကာ ဥပါသိကာမတုိ႔သည္ ေက်ာင္းတုိက္ အတြင္း၌ တည္ေနစဥ္ အပုိင္းအျခားရွိေသာသီလကုိ ေဆာက္တည္ကုန္၏၊ တစ္ညဥ့္တစ္ေန႔ျဖစ္ေစ, ႏွစ္ညဥ့္ႏွစ္ေန႔ျဖစ္ေစ, သုံးညဥ့္ သုံးေန႔ျဖစ္ေစ, ထုိ႔ထက္အလြန္ ညဥ့္ေန႔တုိ႔ပတ္လုံးျဖစ္ေစ ပုိင္းျခား၍ သီလကုိ ေဆာက္တည္ကုန္၏၊ ဤကား ကာလ အပုိင္းအျခားေပတည္း" ဟု လာရွိပါတယ္။ ဆုိလုိတာက အလႉျပဳလုပ္ေနစဥ္ ေကြၽးေမြးမႈ ၿပီးဆုံးတဲ့အခ်ိန္အထိ ေဆာက္တည္ပါမယ္-လုိ႔ အခ်ိန္ကုိ ပုိင္းျခားသတ္မွတ္၍ သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ ေက်ာင္းတုိက္အတြင္း၌ ေနစဥ္ကာလ အတြင္း ေဆာက္တည္ပါမယ္-လုိ႔ ေနရာဌာနကုိ သတ္မွတ္၍ သီလေဆာက္တည္ျခင္းတုိ႔ ျဖစ္တယ္။

ဒီေနရာမွာ ဌာနကုိ ပုိင္းျခားသတ္မွတ္၍ သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ 

ဥပမာ--- ဤေက်ာင္းတုိက္အတြင္းမွာ ရွစ္ပါးသီလကို ေဆာက္တည္မည္ဟု ေနရာသတ္မွတ္၍ ေဆာက္တည္ျခင္း၊  
အခ်ိန္ကုိ ပုိင္းျခားသတ္မွတ္၍ သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊
ဥပမာ--- ၉-နာရီမွ ေန႔ ၁-နာရီ အတြင္းမွာသာ ဥပုသ္ သီလကုိ ေစာင့္ေရွာက္မည္ဟု အခ်ိန္ကုိ သတ္မွတ္၍ ေဆာက္တည္ျခင္း-ဟု ၂-မ်ဳိးရွိပါတယ္။

သစ္က်ဳတ္သီလ၊ ပမာျပ၊ အားက ေပ်ာ့လွသည္
ေနရည္ရည္ရဲ႔ ေမးခြန္းမွာ ၈-ပါးသီလပဲ ျဖစ္ျဖစ္, ၉-ပါးသီလပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ညအိပ္ရာ မဝင္ခင္မွာ ယူၿပီး အခ်ိန္အကန္႔အသတ္ထားၿပီး သီလယူရင္ ရတယ္တဲ့-ဒီၾကားဘူးနားဝႏွင့္ပတ္သက္၍ စဥ္းစားဖြယ္က သီလကုိေတာ့ ရပါတယ္၊ သီလယူတဲ့ သူရဲ႔ခံယူခ်က္က အားေပ်ာ့လြန္းတယ္၊ ညအိပ္ရာမဝင္ခင္ ယူတာေတာင္ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္ ထားေသးတယ္-ဆုိေတာ့ ဇာတ္ေတာ္မွာလာတဲ့ သစ္က်ဳတ္ဥပုသ္ေစာင့္သလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္---

“တခါက သစ္က်ဳတ္ တစ္ေကာင္ဟာ ဂဂၤါျမစ္ကမ္းနား ေက်ာက္ဖ်ာေပၚမွာ ေနတယ္၊ တေန႔တြင္ ဂဂၤါျမစ္၌ ဆီးႏွင္းေရေတြ လာကာ ေက်ာက္ဖ်ာ ပတ္လည္မွာ ေရေတြဝုိင္းလ်က္ေနတယ္၊ သစ္က်ဳတ္ဟာ ေက်ာက္ဖ်ာေပၚ၌ အိပ္တယ္၊ သစ္က်ဳတ္အဖုိ႔ရာ က်က္စားရာ မရွိ၊ က်က္စားရာကုိ သြားတဲ့လမ္းလည္း မရွိ၊ ေရက မ်ားသထက္မ်ားလာ တယ္၊ ထုိသစ္က်ဳတ္ဟာ “ငါ့အတြက္ က်က္စားရာ မရွိ၊ က်က္စားရာကုိသြားတဲ့လမ္းလည္း မရွိ၊ အလုပ္မရွိတဲ့ ငါ့အဖုိ႔ရာ အိပ္ေနျခင္းထက္ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ျခင္းက ျမတ္၏" ဟု ႀကံၿပီး စိတ္ျဖင့္သာ ဥပုသ္ကုိ အဓိ႒ာန္ကာ သီလေဆာက္တည္ၿပီး အိပ္ပါတယ္။

ထုိအခါ သိၾကားမင္းက ဆင္ျခင္လတ္ေသာ္ သစ္က်ဳတ္ရဲ႔ အားနည္းလွတဲ့ သီလေဆာက္တည္ျခင္းကုိ သိ၍ ထုိသစ္က်ဳတ္ကုိ စုံစမ္းအံ့-လုိ႔ႀကံလ်က္ ဆိတ္အသြင္ျဖင့္ လာကာ သစ္က်ဳတ္ရဲ႔အနီး၌ ကုိယ္ကုိ ျပပါတယ္၊ သစ္က်ဳတ္ဟာ ထုိဆိတ္ကုိျမင္လွ်င္ “တပါးေသာေန႔၌ ဥပုသ္ေစာင့္ေတာ့အံ့" -ဟု ထကာ ဆိတ္ကုိ ဖမ္းဖုိ႔ရန္ ေျပးလာတယ္၊ ဆိတ္က လည္း ဟုိဟိုဒီဒီ ေျပး၍ မိမိကုိယ္ကုိ ဖမ္းစိမ့္ေသာငွါ မေပး၊ သစ္က်ဳတ္ဟာ ဆိတ္ကုိ ဖမ္းဖုိ႔ရန္ မတတ္ႏုိင္တဲ့အခါ ေက်ာက္ဖ်ာအျပင္သုိ႔ ျပန္လာ၍ “ဥပုသ္အမႈသည္ ငါ့အား မပ်က္ေသး" ဟု တဖန္ ျပန္အိပ္ပါတယ္၊ သိၾကားမင္းဟာ ပကတိသိၾကားအသြင္ျဖင့္ ေကာင္းကင္၌ ရပ္လ်က္ “ဒီလုိသေဘာရွိတဲ့ ကုသုိလ္ဆႏၵအားနည္းတဲ့ သင့္အဖုိ႔မွာ ဥပုသ္ေဆာက္တည္သျဖင့္ အဘယ္အက်ဳိးရွိအံ့နည္း? သင္က ငါ့ကုိ သိၾကားမင္းအျဖစ္ကုိ မသိ၍သာ ဆိတ္သားကုိ စားလုိ လုိ႔ ထုိသစ္က်ဳတ္ကုိ ကဲ့ရဲ႔ေျပာဆုိကာ နတ္ျပည္သုိ႔ ျပန္သြားသတဲ့" ။

ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတာလကၤာရ
ဓမၼာနႏၵ ဝိဟာရ
ဟာ့ဖ္မြန္းေဗးၿမိဳ႔

No comments:

Post a Comment

Followers