Friday, March 22, 2013

ဘုရားႏွင့္ ရွင္ ဦးေတာ္တြင္ ကြာျခားမည္သို႔ ျဖစ္သည္ထင္...?



ပုိင္စုိး (Fremont, CA) ေလွ်ာက္ထားေသာ ေမးခြန္းမွာ… 


ဘုရားျမတ္စြာ၊ ေရာင္လွ်ံမွာ၊ ပမာ ဆံထုံးလုိ၊ 
အျခားရဟန္းမွ၊ ကြာျခားျပ၊ ေၾကာင္းက ဘယ္သုိ႔ဆုိ။

ေမး။ ။ အရွင္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ပုံေတာ္႐ုပ္ပုံေတာ္ေတြမွာ ဆံထုံးကဲ့သုိ႔ေသာ ဆံခ်ည္ေတြရွိေနတာ သတိျပဳမိပါတယ္၊ အျခားေသာ ရဟန္းေတာ္ေတြႏွင့္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ကြာျခားေနပါသလဲဘုရား? 

ေျဖ။ ။ ေမာင္ပုိင္စုိးရဲ႔ ေမးခြန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အေျဖမွာ… 
“ဘုရားအေလာင္းေတာ္က ‘ငါရဲ႔ ဤဆံပင္တုိ႔ကား ရဟန္းတုိ႔အား မေလ်ာက္ပတ္ကုန္၊ ထုိဆံပင္တုိ႔ကုိ သန္လ်က္ျဖင့္ ျဖတ္အံ့' လုိ႔ ႀကံစည္ကာ လက္ယာလက္ျဖင့္ သန္လ်က္ကုိကုိင္လ်က္ လက္ဝဲလက္ျဖင့္ မကုိဋ္ႏွင့္တကြ ဆံထုံးကုိ ျဖတ္ေလ၏၊ ဆံေတာ္တုိ႔မွာ လက္ႏွစ္သစ္ပမာဏ အညီအမွ် ၾကြင္းက်န္ရစ္ၿပီး လက္ယၸ၁ာရစ္လည္ကာ ဦးေခါင္းေတာ္၌ ကပ္ၿငိတည္ရွိၾက၏၊ ထုိဆံေတာ္တုိ႔၏ ပမာဏကား အသက္ထက္ဆုံးပင္ အသစ္ တဖန္ မရိတ္မပယ္ရပဲ ထုိလက္ႏွစ္သစ္ ပမာဏသာ ရွိ၏”ဟု ဗုဒၶဝံသအ႒ကထာ (၃၃၂) ၌ လာရွိပါတယ္၊ ထုိဆံေတာ္မ်ား လက္ႏွစ္သစ္ပမာဏ လက်္ာရစ္လည္ကာ ဦးေခါင္းေတာ္၌ ရာသက္ပန္တည္ေနျခင္းကပင္ ရဟန္းေတာ္ တုိ႔ဆံပင္ တည္ေနပုံထက္ ထူးျခားေန၏၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း ဆံလက္ႏွစ္သစ္, သုိ႔မဟုတ္ ႏွစ္လအထိ ဆံမရိတ္ပဲ ထားႏုိင္၏၊ သုိ႔ေသာ္ ထုိအတုိင္းအရွည္, ထုိကာလတုိင္ေအာင္ ဆံပင္ကုိ ထားလွ်င္ ဘယ္လုိမွ ၾကည့္လုိ႔ သင့္ေလ်ာ္မည္ မဟုတ္ပါ။ 

ဘုရားရွင္ရဲ႔လကၡဏာေတာ္ငယ္ ရွစ္ဆယ္တြင္ “ေကတုမာလေရာင္လွ်ံေခၚတဲ့ ဦးထိပ္ေတာ္၌ တည္ရွိထြန္း ေတာက္ေနတဲ့ ေရာင္လွ်ံေတာ္အစု” လုိ႔ေခၚတဲ့ လကၡဏာတစ္ပါးရွိပါတယ္၊ ထုိလကၡဏာေတာ္ငယ္ႏွင့္စပ္၍ သာရတၳဒီပနီ ပဌမတြဲ (၁၂၅)မွာ “ ေကတုမာလာ-ဆုိတာ ဦးေခါင္းမွ ထြက္၍ ထိပ္၏အထက္၌ (ထိပ္လယ္၌) အစုျဖစ္လ်က္ ထင္ေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္အစု ဟူ၍လည္းေကာင္း, ထိပ္လယ္၌ ထင္ရွားစြာ ျမင့္ေမာက္ေသာေနရာ-ဟူ၍လည္းေကာင္း ေျပာဆုိၾက၏" ဟု လာရွိပါတယ္။ ထုိက်မ္းဂန္မ်ားအရ “ဦးေခါင္းေတာ္မွ ထြက္ကာ ထိပ္လယ္၌ အစုျဖစ္လ်က္ ထင္ေသာေရာင္ျခည္ေတာ္အစုကုိ ထင္ရွားေစလုိ၍ျဖစ္ေစ, သုိ႔မဟုတ္ ပကတိ ထိပ္လယ္၌ ထင္ရွားစြာ ျမင့္ေမာက္ ေနရာကုိ သိေစလုိ၍ျဖစ္ေစ ဘုရားရွင္ရဲ႔ ဆံေတာ္ပုံေတြမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႔ပုံေတြႏွင့္ မတူပဲ ဆံထုံးကဲ့သုိ႔ အမုိ႔ အေမာက္, အခြၽန္မ်ားႏွင့္ ေရးဆြဲျခင္း, ထုလုပ္ျခင္း ျဖစ္ပုံရပါတယ္။ 

ရေဝထြန္းရဲ႔ ဘာသာေရးျပႆနာမ်ား (၄၊ ၁၈၁)မွာေတာ့… “ျမတ္စြာဘုရား၏ တန္ခုိးေတာ္ေၾကာင့္ ဦးေခါင္းေတာ္မွ ေကတုမာလာ ေရာင္လွ်ံေတာ္သည္ အထက္သုိ႔ထြက္၍ ေနေၾကာင္း၊ သာသနာႏွစ္ ငါးရာေက်ာ္မွ ဘုရားပုံေတာ္ကုိ ဂုပၲအရပ္တြင္ စတင္ထုလုပ္ရာ ထုိေကတုမာလာ ေရာင္လွ်ံေတာ္ကုိ ပုံေတာ္ဦးထိပ္၌ အထက္သုိ႔ အခြၽန္ထြက္၍ ပုံေဖာ္ထားသည္၊ ထုိသုိ႔ပုံေဖာ္ထားသျဖင့္ ေနာင္တြင္ ပုံေတာ္တုိင္း ဦးထိပ္၌ အခြၽန္ပုံ အမ်ဳိးမ်ဳိး ထုလုပ္ၾကရာမွ ေသွ်ာင္ ေတာ္ကဲ့သုိ႔ အမုိ႔အေမာက္ ျဖစ္၍ လာေၾကာင္း၊ ထုိင္း, ကေမၻာဒီးယားစေသာ အေရွ႔တုိင္းပုံတုိ႔တြင္ ဘုရားပုံေတာ္ဦးထိပ္၌ ေထာင္ေနေသာအျပားပုံ၊ မီးလွ်ံပုံမ်ား ေဖာ္ထားေၾကာင္း ေတြ႔ႏုိင္ေပသည္။ ထုိအစဥ္အလာအတုိင္းပင္ ေကတုမာလာ ေရာင္လွ်ံေတာ္ပုံကုိ ေသွ်ာင္ထုံးပုံကဲ့သုိ႔ ထုလုပ္ရာမွ ဘုရားပုံေတာ္၌ ေသွ်ာင္ထုံးပုံရွိသည္ ဟု ယခုေခတ္ လူတုိ႔ ယူဆ လာၾကေပသည္။ ေသွ်ာင္ထုံးမဟုတ္၊ ေကတုမာလာ ေရာင္လွ်ံေတာ္ဟု မွတ္ယူၾကရမည္။ ‘ဒကၡိဏေတာ အာဝ႗မာနာ' ဟု ဗုဒၶဝင္ အ႒ကထာစကားအရ လက္ယာရစ္ ေခြလိပ္၍ ဟူသည္အတုိင္း ဦးေခါင္းေတာ္၌ လက္ယာရစ္ ေခြေနေသာ ပိႏၷဲဆူးသ႑ာန္မ်ား ေရွးဆင္းတုေတာ္မ်ား၌ ေတြ႔ရတတ္သည္။ မွန္ကန္ေသာ အယူအဆပင္ ျဖစ္ပါ၏”ဟု ေျဖၾကားထားေတာ္မူပါတယ္။ 

ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတာလကၤာရ 
ဓမၼာနႏၵ ဝိဟာရ 
ဟာ့ဖ္မြန္းေဗးၿမိဳ႔

No comments:

Post a Comment

Followers