Thursday, March 21, 2013

ေသသူ႔တြက္တာ ရည္ရြယ္ကာ ေပးေကြ်းၾကသည္မွာ




ေဒၚတင္စိန္ (ျမန္မာျပည္) ေမတၱာဝိဟာရီေယာဂီ၏ ေလွ်ာက္ထားေသာေမးခြန္းမွာ-- 

ေမး။ ။ ႐ိုေသေလးစားစြာ ေလွ်ာက္ထားပါရေစ အရွင္ဘုရား၊ 

 ေသသူ႔တြက္တာ၊ စား ေရစာ၊ ထားကာ မူက်င့္ေတြ။ 
သၿဂႋဟ္ၿပီးလွ်င္၊ အျပန္တြင္၊ ယူငင္ ပန္းသစ္ေတြ။ 
က်ဳိးရွိ, မရွိ၊ သိလုိဘိ၊ မိန္႔ရွိေတာ္မူေလ။ 

တပည့္ေတာ္ေတြ႔ရတဲ့ အခ်က္တစ္ခုမွာ ျမန္မာလူမ်ဳိး ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေသာ သူမ်ားသည္ ကြယ္လြန္သြားၿပီဆုိလွ်င္ ကြယ္လြန္တဲ့ေန႔က စၿပီး ကြယ္လြန္သူအား ေနရာေပးထားၿပီး ထမင္းေကြၽး, ေရေပး, စားစရာေတြ ထားၾကပါတယ္။ အသုဘသၿဂႋဟ္ၿပီးတဲ့အခါမွာလဲ “ပန္း သစ္ခက္" ရရာတစ္ခုခု ျပန္ယူလာၾကတယ္၊ ထုိသုိ႔ လုပ္ေဆာင္ၾကတဲ့ လုပ္ရပ္ကုိ အက်ဳိးအျပစ္ ျဖစ္မျဖစ္ ရွင္းလင္းေပးေတာ္မူပါအရွင္ဘုရား။ 

ေျဖ။ ။ ေဒၚတင္စိန္ရဲ႕ ေမးခြန္းႏွင့္ပတ္သက္၍--- 

ကြယ္လြန္သူတြက္ ေနရာသတ္မွတ္လ်က္ ထမင္း, အစားအစာ ထားေပးျခင္း, အသုဘသၿဂႋဟ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ သခ်ဳႋင္းမွ “ပန္း, သစ္ခက္ စသည္” ရရာတခုခုကုိ ျပန္ယူလာၾကျခင္းမ်ားဟာ အခ်ိဳ႕ေနရာ ျမန္မာလူမ်ဳိး ႐ုိးရာဓေလ့ ျဖစ္ပါတယ္၊ တ႐ုပ္ လူမ်ဳိးေတြၾကေတာ့ ကြယ္လြန္သူအတြက္ “ေ႐ႊစကၠဴ ေငြစကၠဴ မီး႐ႈိ႔ျခင္း, စကၠဴကား, စကၠဴအိမ္မ်ား မီး႐ႈိ႔ျခင္း”စသည္တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ၾကတယ္၊ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြၾကေတာ့ သခ်ဳႋင္းမွ ျပန္လာသူေတြကုိ အိမ္ေပါက္ဝမွ ဆီး၍ ဆားႏွင့္ ပက္ၾကပါတယ္။ ဒီျပဳလုပ္မႈေတြဟာ လူမ်ဳိးအလုိက္ ႐ုိးရာဓေလ့ ထုံးစံေတြပါပဲ၊ အက်ဳိးအျပစ္ လုံးဝမရွိပါဘူး။

ေသသူ႔တြက္တာ၊ စား ေရစာ၊ ထားကာ မူက်င့္ေတြ။ 
သၿဂႋဟ္ၿပီးလွ်င္၊ အျပန္တြင္၊ ယူငင္ ပန္းသစ္ေတြ။ 
က်ဳိးျပစ္ မရွိ၊ လူမ်ဳိး၏၊ က်င့္သည့္ အမူေပ။ 

ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတာလကၤာရ 
ဓမၼာနႏၵ ဝိဟာရ 
ဟာ့ဖ္မြန္းေဗးၿမိဳ႔

No comments:

Post a Comment

Followers