Saturday, March 23, 2013

ပေစၥကႏွင့္ သမၺဳဒၶါ ကြာဟေၾကာင္းေျပာပါ


Cynthia L. Hoe (San Bruno) ေလွ်ာက္ထားေသာ ေမးခြန္းမ်ားမွာ---


ေမး။ ။ အရွင္ဘုရား---
သမၼာသမၺဳဒၶ၊ ပေစၥက၊ ကြာဟ မည္သုိ႔နည္း?

(က) ဗုဒၶႏွင့္ ပေစၥကဗုဒၶ ဘယ္လုိ ကြာျခားပါသလဲ?

ကေလးငယ္မ်ား၊ ေသ၍သြား၊ ေရာက္ျငား Limbo တည္း၊
ခရစ္ယာန္က၊ ဆုိမိန္႔ထ၊ ဗုဒၶဘယ္သုိ႔နည္း?

(ခ) Christian ေတြမွာ ကေလးငယ္မ်ား (ကုသုိလ္မရွိ, အကုသုိလ္လည္း မရွိသူမ်ား) ကြယ္လြန္သြားရင္ Limbo ဆုိတဲ့ ေနရာကုိ ေရာက္သြားတယ္-လုိ႔ေျပာပါတယ္၊ ဗုဒၶဘာသာမွာ အဲဒီလုိ ေနရာမ်ဳိး ရွိပါသလားဘုရား?

ေျဖ။ ။ Cynthia L. Hoe ရဲ႔ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ အေျဖမ်ားမွာ---

(က) သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားရွင္တုိ႔က ကုိယ္ေတာ္တုိင္ သစၥာေလးပါးတရားတုိ႔ကုိ သိကုန္၍ သူတပါးတုိ႔ကုိလည္း သိေစေတာ္မူၾကပါတယ္၊ ပေစၥကဗုဒၶါတုိ႔မွာ ကုိယ္ေတာ္တုိင္သာ သစၥာေလးပါးတရားတုိ႔ကုိ သိၾကေသာ္လည္း သူတပါးတုိ႔ကုိ သစၥာသိေအာင္ တရားမေဟာႏုိင္ၾကပါ၊ အတၳရသကုိသာ ထုိးထြင္း၍ သိၾကေသာ္လည္း ဓမၼရသကုိ မသိၾကပါ၊ ပေစၥကဗုဒၶါတုိ႔ဟာ ေလာကုတၱရာတရားတုိ႔ကုိ ပညတ္သုိ႔တင္၍ တရား မေဟာႏုိင္ၾကပါ၊ သူတုိ႔ရဲ႔ သစၥာသိမႈသည္ ဆြံအသူက မိမိျမင္မက္တဲ့အိပ္မက္ကုိ ျပန္မေျပာႏုိင္သလုိ, ေတာတြင္းသားက ၿမိဳ႔၌စားေသာက္အပ္တဲ့ ဟင္းရဲ႔အရသာကုိ ျပန္လည္ မေျပာျပႏုိင္သလုိ ျဖစ္ၾကတယ္-လုိ႔ က်မ္းဂန္မ်ားမွာ လာရွိပါတယ္ *1*

ဘုရားရွင္မ်ားဟာ ပညာဓိကဘုရားအေလာင္း (ပညာဦးစီးေသာ ဘုရားအေလာင္း) အေနျဖင့္ ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာ တစ္သိန္း, သဒၶါဓိကဘုရားအေလာင္း (သဒၶါဦးစီးေသာ ဘုရားအေလာင္း) အေနျဖင့္ ရွစ္အသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း, ဝီရိယာဓိကဘုရားအေလာင္း (ဝီရိယဦးစီးေသာ ဘုရား အေလာင္း) အေနျဖင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္အသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ၾကရတယ္။ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္မ်ားမွာ ႏွစ္အသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ ၾကရပါတယ္ *2*

အဲဒီလုိ သမၼာသမၺဳဒၶႏွင့္ ပေစၥကဗုဒၶါတုိ႔မွာ ပါရမီျဖည့္ရသည့္ ကာလအတုိင္းအတာေရာ, သစၥာေလးပါး တရားသိၿပီး ေနာက္ပုိင္း အေျခအေနမွာေရာ ကြာျခားၾကပါတယ္။

(ခ) ခရစ္ယာန္ဘာသာအရ ကေလးငယ္မ်ား (ကုသုိလ္လည္းမရွိ, အကုသုိလ္လည္း မရွိသူမ်ား) ကြယ္လြန္သြား ရင္ Limbo *3* (not heaven nor hell) ဆုိတဲ့ ငရဲႏွင့္ နတ္ျပည္အၾကား နယ္ျခား ေဒသသုိ႔ ေရာက္သြားၾကတယ္ *4* လုိ႔ ေျပာေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာအရေတာ့ ကေလးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ လူႀကီးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုသုိလ္, အကုသုိလ္ေတြက ရွိေနၾကတာပါပဲ၊ ဒီဘဝရဲ႕အစိတ္အပုိင္းကာလမွ်ကုိ ၾကည့္ေျပာလုိ႔ မျပည့္စုံပါဘူး၊ ေရွးေရွး ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ က်င္လည္ခဲ့စဥ္က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္, ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈေတြ ရွိေနၾကတယ္၊ ေကာင္းမႈျပဳလုပ္စဥ္မွာျဖစ္ေစ, မေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္စဥ္မွာျဖစ္ေစ ကုသုိလ္ေဇာ ၇-ႀကိမ္ သုိ႔မဟုတ္ အကုသုိလ္ေဇာ ၇-ႀကိမ္ ေစာရာတြင္ ပဌမ ေဇာေစတနာက ဒီဘဝမွာပင္ အက်ဳိးေပးပါတယ္ *5* ၊ သတၱမေဇာ (၇-ခုေျမာက္ေဇာ) ေစတနာက ကြယ္လြန္ၿပီး ေနာက္ဘဝမွာ အက်ဳိးေပးပါတယ္ *6* ၊ အဲဒီ ပဌမေဇာ ေစတနာက ဒီဘဝမွာအက်ဳိးမေပးရင္, သတၱမေဇာေစတနာက ေနာက္ဘဝမွာ အက်ဳိးမေပးရင္ “အေဟာသိကံ (အလကား)” ျဖစ္သြားၾကပါတယ္၊ ဒုတိယေဇာေစတနာမွ ဆ႒ေဇာေစတနာအထိ ေဇာ ေစတနာ ၅-ခုကေတာ့ တတိယဘဝမွ နိဗၺာန္တုိင္သည့္ အထိ အက်ဳိးေပးပါတယ္၊ ဒီေဇာေစတနာ ၅-ခုကုိ ‘အပရာပရိယေဝဒနီယကံ' လုိ႔ ေခၚပါတယ္၊ နိဗၺာန္ကုိမရမခ်င္း အက်ဳိးမေပးပဲ အေဟာသိကံ-ျဖစ္သြားတယ္လုိ႔ မရွိဘူး၊ ဒီအပရာပရိယေဝဒနီယကံမွ ကင္းတဲ့ သတၱဝါဆုိတာ မရွိဘူး၊ ကေလးငယ္မ်ား ကြယ္လြန္သြားရတာကုိက ေရွးကံအားမေကာင္းလုိ႔ ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္နဲ႔ ကြယ္လြန္ၾကရတာျဖစ္တယ္။ ကြယ္လြန္သြားၾကတဲ့ ကေလးမ်ားအဖုိ႔ မ်က္ေမွာက္ကံ မထင္ရွားေသာ္လည္း အတိတ္ကံတစ္ခုခုေၾကာင့္ ေကာင္းတဲ့ဘဝ သုိ႔မဟုတ္ မေကာင္းတဲ့ဘဝသုိ႔ ေရာက္သြားၾကမွာပါပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကုသုိလ္ကံ သုိ႔မဟုတ္ အကုသုိလ္ကံ အေၾကာင္းမပါပဲ ကြယ္လြန္လွ်င္ နတ္ျပည္ သုိ႔မဟုတ္ ငရဲသုိ႔ မေရာက္ေသးပဲ ၾကားဘဝတစ္ခုသုိ႔ ေရာက္သြားတယ္ဆုိတာ မရွိပါဘူး။

ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတာလကၤာရ
ဓမၼာနႏၵ ဝိဟာရ
ဟာ့ဖ္မြန္းေဗးၿမိဳ႔

မွတ္ခ်က္။
*1* သုတၱနိပါတ၊ ႒၊ ၁၊ ၄၆။ အပဒါန၊ ႒၊ ၁၊ ၁၅၉။ ပိဋကေတာ္ႏွင့္စပ္ မွတ္စုေထြလာ သိေကာင္းစရာ၊ ၂၆၂-၂၆၃။

*2* သုတၱနိပါတ၊ ႒၊ ၁၊ ၄၃။ မ၊ ႒၊ ၄၊ ၁၂၃။ ပိဋကေတာ္ႏွင့္စပ္ မွတ္စုေထြလာ သိေကာင္းစရာ၊ ၂၄၃-၂၄၄။ အပဒါန၊ ႒၊ ၁၊ ၁၅၈။ ပိဋကေတာ္ႏွင့္စပ္ မွတ္စုေထြလာ သိေကာင္းစရာ၊ ၂၆၁။

*3* limbo, a region on the border of hell or heaven, serving as the abode after death of unbaptized infants and of the righteous who died before the coming of Christ.(The Random House College Dictionary, 776)

*4* အဒမ္ႏွင့္ ဧဝ ဇနီးေမာင္ႏွံတုိ႔ဟာ God ၏စကားကုိနားမေထာင္ပဲ ေအဒင္ဥယ်ာဥ္အလယ္ရွိ သစ္ပင္မွ သစ္သီးကုိ စားမိခဲ့ၾကသည္၊ God ၏ စကားကုိ နားမေထာင္သည့္အျပစ္သည္ ထုိသူတုိ႔မွ ဆင္းသက္ေပါက္ဖြားလာသူမွန္သမွ်၌ ဆက္လက္ပါရွိခဲ့သည္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္ ကမၻာဦးက်မ္းအရ ေမြးဖြားစ ေသသြားရေသာ ကေလး၌လည္း အျပစ္ရွိေနသည္-ဟု ဆုိလုိပါသည္။

God did say, "you must not eat fruit from the tree that is in the middle of the garden, and you must not touch it, or you will die." When the woman saw that the fruit of the tree was good for food and pleasing to the eye, and also desirable for gaining wisdom, she took some and ate it. She also gave some to her husband, who was with her, and he ate it. (GENESIS 3:3, 3:6)

Sin is disobedience to the will of God. This conception of sin runs through the entire Bible, starting in the Garden of Eden (Genesis) and ending with the final destruction of the world that results in the coming of the New Jerusalem (Revelation). In both these senses, the Bible insists on the universality of sin. (The life and Teaching of Jesus, 172)

*5* ဒိ႒ဓမၼေဝဒနီယကံ

*6* ဥပပဇၨေဝဒနီယကံ

No comments:

Post a Comment

Followers