Sunday, April 14, 2013

အားကိုးရာဟာ မိမိသာ မွန္ပါရဲ႕လားဆရာ...?



ေဒၚတင္ရီ (ရန္ကုန္) ေလွ်ာက္ထားေသာ ေမးခြန္းမွာ---


ေမး။ ။ ဆရာေတာ္ဘုရား

မိမိကုိယ္သာ၊ အားကုိးရာ၊ ေသခ်ာ မွန္သေလာ?

(ခ) “အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ” မိမိကုိယ္သာ အားကုိးရာ အစစ္အမွန္ဆုိတာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား?

(ခ) “အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ” မိမိကုိယ္သာ အားကုိးရာ အစစ္ဆုိတာ ဟုတ္ပါတယ္၊ ဒီတရားေတာ္မွာ အရွင္ကုမာရကႆပေထရ္၏ မယ္ေတာ္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ေဟာေသာ ေဒသနာေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ သားေတာ္မေထရ္ ေတာထြက္သြားသည္ကစ၍ မ်က္ရည္ႏွင့္မ်က္ခြက္ျဖင့္ ေနလာရာ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ သားရဟန္းကုိေတြ႔လုိက္ရေတာ့ မထိန္း ႏုိင္ရွာ၍ သားကုိဆြဲကိုင္လ်က္ “ခ်စ္သား ခ်စ္သား”လို႔ ငုိယုိျမည္တမ္းေခၚရာတြင္ “အဘယ္အမႈကုိျပဳလ်က္ လွည့္လည္ ေနတာလဲ? ခ်စ္ျခင္းမွ်ကုိပင္ ျဖတ္ျခင္းငွါ မတတ္ႏုိင္ေသးဘူးလား?” လုိ႔ သားရဟန္းရဲ႔ စိမ္းကားရက္စက္ ခက္ထန္ တင္းမာတဲ့စကားကုိ ၾကားရသည့္အတြက္ သားရဟန္းအေပၚ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိ ပယ္ဖ်က္ၿပီး မိမိကုိသာ မိမိ အားကုိးရာ ရွာႀကံလ်က္ တရားပြါးမ်ား႐ႈမွတ္ေသာေၾကာင့္ အရဟတၱဖုိလ္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ခဲ့တဲ့ ကုမာရကႆပ မယ္ေတာ္ေထရီမ ဝတၳဳ ရွိခဲ့ပါတယ္ ။

အက်ယ္ခ်ဲ႔ရလွ်င္ အရွင္ျမတ္ရဲ႔မယ္ေတာ္ဟာ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ေတာ္မွ သူေဌးသမီးတစ္ဦးျဖစ္၍ သိၾကားလိမၼာသည့္ အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္တဲ့အခါမွစ၍ မိဘတုိ႔ထံ ရဟန္းျပဳခြင့္ကုိ ေတာင္းခံခဲ့ေပမဲ့ အခြင့္မရရွာပဲ မိဘတုိ႔ဆႏၵအတုိင္း အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ရတယ္၊ မၾကာမီကာလမွာ သူမရဲ႔ဝမ္း၌ ကုိယ္ဝန္တည္ရွိလာတယ္၊ သူမကုိယ္တုိင္ကား မိမိမွာ ကုိယ္ဝန္တည္ ေနသည္ကုိ မသိမူ၍သာ လင္ေယာက်္ားကုိ ႏွစ္သိမ့္ေစလ်က္ ရဟန္းအျဖစ္ကုိ ခြင့္ေတာင္းပါတယ္၊ လင္ေယာက်္ားက သူမကုိ ရဟန္းမိန္းမတုိ႔ရဲ႔ ေက်ာင္းသုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ၿပီးလွ်င္ ရွင္ေဒဝဒတ္ရဲ႔အသင္းအပင္း ရဟန္းမိန္းမတုိ႔ရဲ႔အထံမွာ ရဟန္းျပဳေစပါတယ္။

လအတန္ၾကာတဲ့အခါ ရဟန္းမိန္းမေတြက အဲဒီသူေဌးသမီးဘိကၡဳနီမမွာ ကုိယ္ဝန္ရွိတာကုိ သိရလွ်င္ ထုိရဟန္း မိန္းမတုိ႔က “ဒီျဖစ္ရပ္ဟာ ဘယ္လုိပါလိမ့္?”လုိ႔ ေမးတဲ့အခါ “ရွင္မတုိ႔တပည့္ေတာ္မ မသိရပါ၊ ဘယ္လုိပါလဲ? တပည့္ေတာ္မရဲ႔ ရဟန္းသီလဟာ စင္စစ္ အျပစ္အနာကင္းသည္သာ ျဖစ္ႏုိင္ေကာင္းအံ့ေလာ?”လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္၊ ရဟန္းမိန္းမေတြလဲ အဲဒီဘိကၡဳနီမေလးကုိ ရွင္ေဒဝဒတ္အထံသုိ႔ ေခၚေဆာင္ကာ “ဒီဘိကၡဳနီမကား သာသနာကုိ ၾကည္ၫုိ၍ ရဟန္းျပဳခဲ့ပါတယ္၊ သူမရဲ႔ကုိယ္ဝန္တည္တဲ့ကာလကုိ တပည့္ေတာ္မတုိ႔ မသိၾကပါ၊ ယခု အဘယ္သုိ႔ ျပဳရပါမလဲဘုရား? လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္၊ ရွင္ေဒဝဒတ္က “ငါ့အဆုံးအမကုိ လုိက္နာေလ့ရွိၾကတဲ့ ရဟန္းမိန္းမေတြအား အေက်ာ္အေစာမဲ့ မျဖစ္ပါေစလင့္”လုိ႔ ႀကံစည္ေတြးေတာၿပီးလွ်င္ အဲဒီဘိကၡဳနီမေလးကုိ လူထြက္ေစရမည္- လုိ႔ ဆုံးျဖတ္စကား ဆုိပါတယ္။

ထုိစကားကုိၾကားရလွ်င္ ဘိကၡဳနီမေလးဟာ “ရွင္မတုိ႔ တပည့္ေတာ္မကုိ မဖ်က္ဆီးၾကပါကုန္လင့္၊ တပည့္ေတာ္မဟာ ရွင္ေဒဝဒတ္ကုိရည္မွန္း၍ ရဟန္းျပဳတာ မဟုတ္ပါ၊ တပည့္ေတာ္မကုိ ဘုရားရွင္ရဲ႔အထံသုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ေပးၾကပါ”လုိ႔ ေျပာဆုိေသာေၾကာင့္ ထုိရဟန္းမိန္းမေတြက အဲဒီဘိကၡဳနီမေလးကုိ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ ပုိ႔ကာ ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္၊ ဘုရားရွင္ဟာ ဒီဘိကၡဳနီမေလးမွာ လူတုံးက ရခဲ့တဲ့ကုိယ္ဝန္ျဖစ္သည္ကုိ သိေတာ္မူေသာ္လည္း သူတပါးတုိ႔ ကဲ့ရဲ႔ေျပာဆုိျခင္းမွ လြတ္ေစျခင္းငွါ ပေႆနဒီေကာသလမင္းႀကီး, မဟာအနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး, စူဠအနာထ ပိဏ္သူေဌးႀကီး, ဝိသာခါ ေက်ာင္းအမႀကီး စတဲ့သူေတြကုိ ေခၚေစၿပီးလွ်င္ ဝိနည္းအရာ ဧတဒဂ္ရ ဥပါလိမေထရ္ကုိ “ခ်စ္သား ဥပါလိသြားေခ်၊ ဒီ ဘိကၡဳနီမေလးရဲ႔အမႈကုိ ပရိသတ္ေလးပါးအလယ္၌ ရွင္းလင္းသုတ္သင္ေခ်ေလာ့”လို႔ ေစခုိင္းေတာ္မူပါတယ္။

ရွင္ဥပါလိမေထရ္က ပေႆနဒီေကာသလမင္းႀကီးရဲ႔ေရွ႔သုိ႔ ဝိသာခါ ေက်ာင္းအမႀကီးကုိ ေခၚေစ၍ ထုိအမႈကုိ လက္ခံေစေတာ္မူတယ္၊ ဝိသာခါက တင္းတိမ္ကန္႔လန္႔ကာကုိ ထက္ဝန္းက်င္ ကာရံေစ၍ တင္းတိမ္ကန္႔လန္႔ကာရဲ႔ အတြင္း၌ အဲဒီဘိကၡဳနီမေလးရဲ႔ လက္, ေျခ, ခ်က္, ဝမ္းဗုိက္အဆုံး ေနရာတုိ႔ကုိ ၾကည့္႐ႈၿပီးလွ်င္ လ, ရက္ ေန႔တုိ႔ကုိ စိစစ္ တြက္ခ်က္သျဖင့္ လူ႔အျဖစ္၌ ဒီဘိကၡဳနီမငယ္ ကုိယ္ဝန္ ရတယ္-လုိ႔ သိရသည့္အတြက္ အရွင္ဥပါလိမေထရ္အား ထုိ အေၾကာင္းကုိ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္၊ ထုိ႔ေနာက္မွာ အရွင္ဥပါလိမေထရ္က ပရိသတ္ေလးပါးအလယ္၌ အဲဒီဘိကၡဳနီမေလး ရဲ႔ သီလစင္ၾကယ္ေၾကာင္းကုိ ဆုံးျဖတ္စကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။

အဲဒီဘိကၡဳနီမေလးဟာ ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္ရဲ႔ေျခေတာ္ရင္း၌ ဆုေတာင္းျခင္းရွိ၍ ႀကီးေသာအာႏုေဘာ္ရွိတဲ့ သားကုိ ဖြားျမင္ခဲ့ပါတယ္၊ ေကာသလမင္းႀကီးက ထုိသတုိ႔သားငယ္ကုိ နန္းေတာ္သုိ႔ ေဆာင္ယူ၍ ႏုိ႔ထိန္းတုိ႔အား ေပးကာ ေမြးျမဴ ေစခဲ့ပါတယ္၊ အမည္မွည့္ရာမွာ သူငယ္၏အမည္ကုိ ‘ကႆပ’လို႔ မွည့္ေခၚၿပီး မင္းသားတုိ႔ရဲ႔ အေဆာင္အရြက္ျဖင့္ ႀကီးပြါးရေသာေၾကာင့္ ‘ကုမာရကႆပ’ဟူ၍ ေကာင္းစြာ သိၾကပါတယ္၊ ကုမာရကႆပသတုိ႔သားဟာ ကစား႐ုံ၌ အျခား သူငယ္တုိ႔ကုိ ပုတ္ခတ္ျခင္းေၾကာင့္ “အမိမဲ့သား အဖမဲ့သားက ငါတုိ႔ကုိ ပုတ္ခတ္တယ္”လုိ႔ ဆဲေရးေျပာဆုိၾကလွ်င္ မင္းႀကီးသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ “ခမည္းေတာ္ဘုရား သားေတာ္ကုိ အမိမဲ့သား အဖမဲ့သား-လုိ႔ ေျပာၾကပါတယ္၊ သားေတာ္ရဲ႔ မယ္ေတာ္ ဘယ္သူဆုိတာ မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါ”လုိ႔ ေမးေလွ်ာက္တဲ့အခါ မင္းႀကီးက ႏို႔ထိန္းေတြကုိျပ၍ “ဒီႏုိ႔ထိန္း ေမာင္းမေတြဟာ သင္ခ်စ္သားရဲ႔ မယ္ေတာ္ေတြ ျဖစ္တယ္”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူတဲ့အခါ “သားေတာ္ရဲ႔မယ္ေတာ္ေတြဟာ ဤမွ်ေလာက္ မမ်ားတန္ရာပါ၊ သားေတာ္အား မယ္ေတာ္ရင္းကုိသာ မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါ”ေလွ်ာက္တင္ပါတယ္။

ေကာသလမင္းႀကီးဟာ လွည့္ျဖားျခင္းငွါ မတတ္ႏုိင္ရာ-လုိ႔ ေတြးမိ၍ “ခ်စ္သား သင္ရဲ႔မယ္ေတာ္ကား ဘိကၡဳနီမ ျဖစ္တယ္၊ ငါက သင္ကုိ ဘိကၡဳနီမေက်ာင္းမွ ေဆာင္ယူခဲ့တယ္”လုိ႔ မိန္႔ဆုိလွ်င္ အဲဒီသတုိ႔သားဟာ ထိတ္လန္႔ျခင္း သံေဝဂျဖစ္ကာ “ခမည္းေတာ္ဘုရားသားေတာ္ကုိ ရွင္ရဟန္းျပဳေတာ္မူပါေလာ့”လုိ႔ ေလွ်ာက္တင္ပါတယ္၊ မင္းႀကီးက “ခ်စ္သားေကာင္းၿပီ”လုိ႔ ဆုိကာ သတုိ႔သားကုိ ဘုရားရွင္ထံေတာ္၌ ရွင္ရဟန္းျပဳေပးလုိက္ပါတယ္၊ ကုမာရကႆပ မေထရ္ လုိ႔ ထင္ရွားခဲ့တယ္၊ အဲဒီမေထရ္ဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႔ထံေတာ္၌ ကမၼ႒ာန္းကုိ ယူ၍ ေတာသုိ႔ဝင္လ်က္ အားထုတ္ေသာ္လည္း စ်ာန္မဂ္ဖုိလ္တရားထူးကုိ မရႏုိင္ရကား တစ္ဖန္ ကမၼ႒ာန္းကုိ ေရွးကမၼ႒ာန္းမွအထူးျပဳ၍ ယူအံ့-လုိ႔ ဘုရားရွင္အထံေတာ္သုိ႔ သြားေရာက္ၿပီးလွ်င္ (အရိယာသူေတာ္ေကာင္းကုိ ျပစ္မွားေသာ လူဆုိးတုိ႔ မ်က္စိကြယ္သြားေသာ ေနရာျဖစ္ခဲ့တဲ့) အမုိက္ေတာ၌ ေနေတာ္မူပါတယ္၊ အဲဒီအခါမွာ အဲဒီမေထရ္ကုိ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္၌ အတူတကြ ရဟန္းတရားအားထုတ္၍ အနာဂါမိဖုိလ္သုိ႔ ေရာက္သျဖင့္ ျဗဟၼာ့ျပည္၌ ျဖစ္ေသာ ျဗဟၼာသည္ ျဗဟၼာ့ျပည္မွလာ၍ မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္ ဝမၼိက သုတ္၌လာတဲ့ တစ္ဆယ့္ငါးပါးေသာျပႆနာတုိ႔ကုိ ေမးၿပီးလွ်င္ “ဒီျပႆနာတုိ႔ကုိ ဘုရားရွင္ကုိထား၍ ဘယ္သူမွ ေျဖႏုိင္မည္မဟုတ္ပါ၊ ဘုရားရွင္ရဲ႔အထံေတာ္၌ ဒီျပႆနာတုိ႔ရဲ႔အနက္ကုိ သင္ယူေခ်ေလာ့” လုိ႔ ေစလႊတ္လုိက္တယ္၊ မေထရ္ဟာ ထုိအနာဂါမ္ ျဗဟၼာ ဆုိတုိင္းျပဳသျဖင့္ ဘုရားရွင္ ျပႆနာကုိ ေျဖေတာ္မူသည္ရဲ႔အဆုံး၌ အရဟတၱဖုိလ္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။

သားေတာ္ျဖစ္တဲ့ ကုမာရကႆပမေထရ္ ေတာထြက္သည့္ေန႔မွစ၍ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္တုိ႔ပတ္လုံး မယ္ေတာ္ ျဖစ္တဲ့ ဘိကၡဳနီမမွာ မ်က္ရည္ႏွင့္ မ်က္ခြက္ ျဖစ္ေနရရွာပါတယ္၊ သားႏွင့္ ေကြကြင္းရျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္၍ မ်က္ရည္ စုိစြတ္ေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္သာ ဆြမ္းအလုိ႔ငွါ လွည့္လည္စဥ္ လမ္းခရီးအၾကားဝယ္ မေထရ္ကုိ ျမင္ရလွ်င္ ျမင္ရခ်င္း “ခ်စ္သား ခ်စ္သား”လုိ႔ ငုိျမည္တမ္းလ်က္ မေထရ္ကုိ မီႏုိင္ဖုိ႔ ေျပးလုိက္ရာတြင္ လဲက်တယ္၊ မယ္ေတာ္ ဘိကၡဳနီမဟာ သားျမတ္တုိ႔မွ ႏုိ႔ရည္ထြက္ကုန္သျဖင့္ ထၿပီးလွ်င္ စုိေသာသကၤန္းရွိလ်က္ပင္ သြားကာ “ခ်စ္သား, ခ်စ္သား”လုိ႔ ေခၚ၍ သားေတာ္ရဟန္းကုိ ဆြဲကုိင္လုိက္တယ္။ မေထရ္က “ငါ့မယ္ေတာ္ကား ငါ့အထံမွ အသာအယာဆုိတဲ့ စကားကုိသာ အကယ္၍ (ၾကား)ရသည္ျဖစ္အံ့၊ ပ်က္စီးရွာလိမ့္မည္၊ ခက္ထန္တင္းမာေသာစကားကုိသာ ျပဳ၍ ဤမယ္ေတာ္ ဘိကၡဳနီမႏွင့္တကြ ေျပာဆုိအံ့”လို႔ ႀကံစည္၍ အဲဒီမယ္ေတာ္ဘိကၡဳနီမကုိ “အဘယ္အမႈျပဳလ်က္ လွည့္လည္ေနဘိသနည္း? ခ်စ္ျခင္းမွ်ကုိပင္ ျဖတ္ျခင္းငွါ မတတ္ႏုိင္ဘိတကား”လုိ႔ ဆုိလုိက္ပါတယ္၊

မယ္ေတာ္ဘိကၡဳနီမဟာ

“သားရဟန္းရဲ႔ စကားကား အလြန္ခက္ထန္ေလစြ၊ တင္းမာေလစြ တကား"

---လုိ႔ ေတြးေတာ၍ “ခ်စ္သား ဘယ္လုိဆုိလုိက္ပါသလဲ?လုိ႔ ေမးလွ်င္ တစ္ဖန္ သားရဟန္းက ေရွးနည္းအတူပင္ ဆုိျပန္တဲ့အခါ မယ္ေတာ္ ဘိကၡဳနီမဟာ ဒီလုိ စဥ္းစားပါတယ္-“ငါကား ဒီသားရဲ႔အေၾကာင္းေၾကာင့္ တစ္ဆယ့္ ႏွစ္ႏွစ္တုိ႔ပတ္လုံး မ်က္ရည္တုိ႔ကုိ ဆည္ျခင္းငွါ မတတ္ႏုိင္၊ ဒီသားကား ဒီလုိ ခက္ထန္ တင္းမာတဲ့ စိတ္ ႏွလုံးရွိဘိ၏၊ ငါ့အား ဒီသားျဖင့္ အဘယ္အက်ဳိး ရွိအံ့နည္း?”လုိ႔ စဥ္းစားၿပီး သားအေပၚ၌ ျဖစ္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းကုိ ျဖတ္ကာ တရားအားထုတ္ေလေသာ္ ထုိေန႔၌ပင္ အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္ ရဟႏၲာအျဖစ္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ ပါေတာ့တယ္။

သား၌ျဖစ္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းကုိ ျဖတ္သျဖင့္ ဘိကၡဳနီမဟာ “မိမိသည္သာ မိမိ၏ကုိးကြယ္ရာအျဖစ္”ကုိ ထင္ရွားစြာ ျပေတာ္မူလုိတဲ့ ဘုရားရွင္က “ခ်စ္သားရဟန္းတုိ႔ သူတပါးရဲ႔ နတ္႐ြာသုဂတိလဲေလ်ာင္းရာ, မဂ္ဖုိလ္တည္းဟူေသာ လဲေလ်ာင္းရာ တည္ရွိသျဖင့္ မိမိ၌ျဖစ္ျခင္းငွါ မတတ္ေကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိသည္ပင္ မိမိရဲ႔မွီခုိကုိးကြယ္ရာ ျဖစ္ေပတယ္၊ သူတပါးက အဘယ္အမႈကုိ ျပဳႏုိင္အံ့နည္း?လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူ၍ ဤဂါထာကုိ ေဟာေတာ္မူပါတယ္---

“အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ၊ ေကာ ဟိ နာေထာ ပေရာ သိယာ။ အတၱနာ ဟိ သုဒေႏၲန၊ နာထံ လဘတိ ဒုလႅဘံ။”

အတၱာ ဟိ- မိမိသည္သာလွ်င္၊ အတၱေနာ- မိမိ၏၊ နာေထာ- ကုိးကြယ္ရာသည္၊ ေဟာတိ-ျဖစ္၏၊ ဟိ-မွန္၏၊ ပေရာ-မိမိမွတပါးျဖစ္ေသာ၊ ေကာ-အဘယ္မည္ေသာသူသည္၊ (အတၱေနာ-၏၊) နာေထာ-ကုိးကြယ္ရာသည္၊ သိယာ-ျဖစ္ရာအံ့နည္း? အတၱနာ ဟိ-မိမိသည္သာလွ်င္၊ ဝါ-မိမိကုိယ္တုိင္သာလွ်င္၊ သုဒေႏ«န-ေကာင္းစြာ ဣေျႏၵကုိ ဆုံးမ ျခင္းျဖင့္၊ ဒုလႅဘံ-ရခဲေသာ၊ နာထံ-အရဟတၱဖုိလ္တည္းသူေသာ ကုိးကြယ္ရာကုိ၊ လဘတိ-ရႏုိင္၏။

ဆုိလုိတာက “မိမိအေပၚ ရပ္တည္လ်က္ မိမိရဲ႔ျပည့္စုံမႈျဖင့္ ကုသုိလ္ျပဳ၍ နတ္ျပည္ေရာက္ျခင္း, မဂ္ကုိပြါးျခင္း, ဖုိလ္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းငွါ စြမ္းႏုိင္ေသာေၾကာင့္ မိမိသည္သာ မိမိရဲ႔ကုိးကြယ္ရာ ျဖစ္တယ္၊ အဘယ္မည္ေသာ သူတပါးက အဘယ္သူရဲ႔ကုိးကြယ္ရာ ျဖစ္ႏုိင္အံ့နည္း? မိမိသည္သာ ေကာင္းစြာ ဣေျႏၵကုိ ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆုံးမျခင္းျဖင့္ အရဟတၱဖုိလ္ဟု ဆုိအပ္ေသာ ရခဲေသာ ကုိးကြယ္ရာ ေထာက္တည္ရာကုိ ရ၏”တဲ့။

ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတာလကၤာရ
ဓမၼာနႏၵ ဝိဟာရ
ဟာ့ဖ္မြန္းေဗးၿမိဳ႔

No comments:

Post a Comment

Followers