သီလေျမဝယ္ အေျခတည္၍
ယထာ နာမ ပုရိေသာ ပထဝိယံ ပတိ႒ာယ သုနိသိတံ သတၳံ ဥကၡိပိတြာ မဟႏၲံ ေဝဠဳဂုမၺံ ဝိဇေဋယ်၊ ဧဝေမဝံ သီေလ ပတိ႒ာယ သမာဓိသိလာယံ သုနိသိတံ ဝိပႆနာပညာသတၳံ ဝီရိယဗလပဂၢဟိေတန ပါရိဟာရိယပညာ ဟေတၳန ဥကၡိပိတြာ သဗၺမၸိ တံ အတၱေနာ သႏၲာေန ပတိတံ တဏွာဇဋံ ဝိဇေဋယ် သဉၧိေႏၵယ် သမၸဒါေလယ်။
(သဂါထာဝဂၢအ႒ကထာ၊ ဇဋာသုတ္အဖြင့္၊ ၄၉။)
ေသယ်ထာပိ နာမ ပုရိေသာ ။ ပ ။ ေဝဠဳဂုမၺံ ဝိဇေဋယ်၊ ဧဝေမဝ သီလပထဝိယံ။ ပ ။ သမၸဒါေလယ်။
(ဝိသုဒၶိမဂ္၊ ၁၊ ၃-၄။)
ပုရိေသာ- (ခြန္အားဗလႏွင့္ျပည့္စုံေသာ) ေယာက်္ားသည္၊ ပထဝိယံ- (ညီညြတ္ေသာ) ေျမအျပင္၌၊ ပတိ႒ာယ- ႀကံ႔ႀကံ႔ရပ္တည္၍၊ သုနိသိတံ- ေကာင္းစြာေသြးထားအပ္ေသာ၊ သတၳံ- ဓားလက္နက္ကုိ၊ ဥကၡိပိတြာ- ခ်ီေျမွာက္၍၊ မဟႏၲံ- ႀကီးစြာေသာ၊ ေဝဠဳဂုမၺံ- ဝါး႐ုံကုိ၊ ဝိဇေဋယ် ေသယ်ထာပိ-ခုတ္ျဖတ္ေျဖရွင္းရာသကဲ့သုိ႔၊ ဧဝေမဝ- ထုိ႔အတူပင္၊ သီလပထဝိယံ- သီလတည္းဟူေသာ ေျမျပင္၌၊ ပတိ႒ာယ- ရပ္တည္၍၊ သမာဓိသိလာယံ- သမာဓိတည္းဟူေသာ ေက်ာက္၌၊ သုနိသိတံ- ေကာင္းစြာေသြးထားအပ္ေသာ၊ ဝိပႆနာပညာသတၳံ- ဝိပႆနာပညာတည္းဟူေသာ ဓားလက္နက္ကုိ၊ ဝီရိယဗလပဂၢဟိေတန- ဝီရိယတည္းဟူေသာခြန္အားသည္ ေထာက္ပံ့အားေပးအပ္ေသာ၊ ပါရိဟာရိယပညာဟေတၳန- ပါရိဟာရိယပညာဟူေသာ လက္ျဖင့္၊ ဥကၡိပိတြာ- ခ်ီေျမွာက္၍၊ အတၱေနာ-မိမိ၏၊ သႏၲာေန-(႐ုပ္နာမ္အစဥ္) သႏၲာန္၌၊ ပတိတံ- က်ေရာက္လ်က္ရွိေသာ၊ သဗၺမၸိ-အလုံးစုံလည္းျဖစ္ေသာ၊ တံ တဏွာဇဋံ -ထုိတဏွာအ႐ႈပ္အေထြးကုိ၊ ဝိဇေဋယ်- ေျဖရွင္းႏုိင္ေပ၏၊ သဉၧိေႏၵယ်- အၾကြင္းမဲ့ ပုိင္းျဖတ္ႏုိင္ေပ၏၊ သမၸဒါေလယ်- အၾကြင္းမဲ့ ခြဲစိတ္ႏုိင္ေပ၏။
သီလ, စိတ္ကုိ ပဓာနျပဳ၍ ညႊန္ျပထားေသာ သမာဓိ, ပဋသေႏၾၶြပညာ, ဝိပႆနာပညာ, ပါရိဟာရိယပညာ, ပူပန္ေစမႈ လုံ႔လဝီရိယဟူေသာ ဤ၆-ပါးေသာ ဂုဏ္အဂၤါတရားတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ရဟန္းကုိ ခြန္အားဗလႏွင့္ျပည့္စုံ ေသာ ေယာက်္ားႏွင့္ ႏႈိင္းခုိင္းထား၏။
ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတာလကၤာရ
ဓမၼာနႏၵ ဝိဟာရ
ဟာ့ဖ္မြန္းေဗးၿမိဳ႔
No comments:
Post a Comment