Sunday, May 5, 2013

ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ ခ်နင္းတာ မည္သည့္အေၾကာင္းရာ---?



ေဒၚက်င္ေမႊး (Daly City) ေလွ်ာက္ထားေသာ ေမးခြန္းမွာ---


ကမၻာမီးေလာင္၊ သားေကာင္ခ်နင္း၊ ဆုိလုိရင္း၊ တုိရွင္း လင္းေတာ္မူ။

ေမး။ ။(ည) ဆရာေတာ္--- မိခင္မ်ားသည္ သားသမီးအေပၚ အသက္တမွ် ခ်စ္ၾကသည္ဆုိတာ သိပါသည္၊ ဒါေပမဲ့ ဘာ့ေၾကာင့္ “ကမၻာမီးေလာင္ သားေကာင္ခ်နင္း" ဆုိေသာ စကားပုံ ေပၚထြက္လာရသနည္းဘုရား?

ကမၻာမီးေလာင္၊ သားေကာင္ခ်နင္း၊ ေလာကတြင္း၊ ပုံသြင္းစကားမွာ၊
အဓိပၸါယ္နက္၊ သိဖုိ႔တြက္၊ ေျဖလ်က္ ျပေတာ္မူပါ။

ေျဖ။ ။(ည) “ကမၻာမီးေလာင္ သားေကာင္ခ်နင္း” ဆုိေသာစကားပုံအရ ကမၻာေျမႀကီး မီးေလာင္သကဲ့သုိ႔ အလြန္တရာ ပူျပင္းေသာအခါ မိခင္ျဖစ္သူသည္ မိမိသက္သာရာရေစရန္ မိမိသားသမီးကုိပင္ ေျမ၌ခ်၍ နင္းသည္ဆုိေသာအဓိပၸါယ္မွာ မိခင္သည္ သားသမီးအေပၚ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသည္မွန္ေသာ္လည္း မိမိကုိယ္တုိင္ အတိဒုကၡေရာက္လာေသာအခါ မိမိသား သမီးကုိပင္ မငဲ့ညွာႏုိင္သည့္အေျခအေနမ်ဳိး ၾကံဳေတြ႔ရာတြင္ မိမိလြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းကုိသာ လုပ္ေဆာင္ရာ၌ သုံးစြဲေသာစကားပုံျဖစ္သည္။

“ကုိယ္မခ်ိ အမိေသာ္လည္း သားေတာ္ခဲ”
“ကုိယ္မခ်ိ အမိ သားကုိ မတြယ္တာ”

ဆုိေသာစကား ပုံေတြလည္း အလားတူ အဓိပၸါယ္ပင္ ျဖစ္သည္၊ မိခင္ဟာ လြန္စြာ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနေသာအခါ မိမိ၏ သားသမီးကုိ ေကြၽးေမြး ျပဳစုျခင္းငွါ မစြမ္းႏုိင္၍ တစ္ရပ္တစ္ေက်း ေပးပစ္သည္, ေရာင္းစားပစ္ၾကသည္။ ယခုေခတ္ စစ္ကာလ ဗ႐ုတ္ဗရက္ထဲမွာ ေျပးလားလႊားလားႏွင့္ သားသည္အေမေတြေတာင္ ကေလးမ်ားကုိ မခင္တြယ္ႏုိင္ေတာ့ပဲ ကုိယ္လြတ္႐ုံး၍ ေျပးၾကရသည္။ အဲဒီလုိ အေျခအေနမ်ဳိးမွာ ဒီစကားပုံမ်ားကုိ သုံးပါသည္။

မူရင္းျဖစ္ရပ္ကေတာ့ “လြန္ေလၿပီးေသာ တစ္ခါက သဲကႏၲာရခရီးခဲမွ လွည္းကုန္သည္တုိ႔သည္ ထုိသဲကႏၲာရကုိ လြန္ေျမာက္ရန္ နံနက္ေစာေစာထ၍ လွည္းမ်ားကုိ အေဆာတလ်င္ ေမာင္းႏွင္ၾကရာ ထုိလွည္းကုန္သည္ အေပါင္းထဲမွ သားငယ္ႏွင့္ မိန္းမသည္ က်န္ရစ္၏၊ ထုိမိန္းမသည္ ေခါင္းေပၚမွာ ေတာင္းကုိ ရြက္၍ သားငယ္ကုိ ခ်ီပုိးလ်က္ လုိက္သြားေလေသာ္ ေနျမင့္လာေသာအခါ သဲပူလြန္းသျဖင့္ ေျချဖင့္ မနင္းႏုိင္ပဲ ေခါင္းေပၚမွ ေတာင္းကုိခ်၍ နင္းရသည္၊ ေတာင္းကုိခ်၍ နင္းေသာ္လည္း ျပင္းစြာ ပူေလာင္လာေသာအခါ ေခါင္းခုအဝတ္ကုိ ခ်၍ နင္းရျပန္သည္၊ ေခါင္းခုအဝတ္ပူလာျပန္ေသာအခါ သည္းမခံႏုိင္ေတာ့ရကား သားကုိ မတြယ္တာႏုိင္ပဲ သားငယ္ကုိ သဲျပင္မွာခ်၍ တက္နင္းေလေတာ့သည္၊ ေနာက္ဆုံးတြင္ ထုိသဲပူျပင္၌ပင္ အမိေရာ သားပါ ႏွစ္ေယာက္လုံး ေသဆုံးျခင္းသုိ႔ ေရာက္ရေလသည္။ ထုိျဖစ္ရပ္ကုိ ရည္႐ြယ္၍ “ကမၻာမီးေလာင္ သားေကာင္ခ်နင္း”စတဲ့ စကားပုံမ်ား ျဖစ္ေပၚလာဟန္တူ ပါသည္။

ဒီအေၾကာင္းကုိ သေမၼာဟဝိေနာဒနီအ႒ကထာ ႐ူပကၡႏၶာ အဖြင့္ (အဘိ၊ ႒၊ ၂၊ ၅), သံယုတၱနိကာယ္ ခႏၶဝဂၢအ႒ကထာ ခဇၨနီယသုတ္အဖြင့္ (သံ၊ ႒၊ ၂၊ ၂၆၈)တုိ႔၌ ၾကည့္႐ႈ ႏုိင္သည္။ ျမန္မာဆုိ႐ုိးစကား (၁၂), ျမန္မာစကားပုံ (၈)ႏွင့္ ဝိစိတၱရေပါရာဏစကားပုံအေျဖက်မ္း၊ ပထမတြဲ (၁၂-၁၃) တုိ႔၌လည္း ၾကည့္ရႈႏုိင္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတာလကၤာရ
ဓမၼာနႏၵ ဝိဟာရ
ဟာ့ဖ္မြန္းေဗးၿမိဳ႔

No comments:

Post a Comment

Followers